مهدویت

مهدویت

مهدویت
مهدویت

مهدویت

مهدویت

آرماگدون چیست ؟

کلمه آرماگدون(Armageddon) یا هرمجدّون واژه ایست یونانی که از ترکیب دو کلمه «هر» به معنی تپه یا کوه و «مجدّون» به معنی بلند ، مشرف و یا شریفان تشکیل شده است.
در اصل این واژه نام منطقه ای است در ۲۰ مایلی جنوب شرقی بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی واقع شده و در طول تاریخ ، شهری استراتژیک بوده است.در عهد قدیم کتاب مقدس نیز چندین بار به نبردهای رخ داده در این محل اشاره شده است.
از سوی دیگر این کلمه در واژه نامه های آمریکایی مانند فرهنگ وِبستِر به معنی نبرد نهایی حق و باطل در آخرالزمان است .
همچنین بنا به آنچه در باب شانزدهم مکاشفات یوحنا در عهد جدید آمده است ، جنگی عظیم در این منطقه رخ می دهد و سپاهیان مسیح در مقابل سپاهیان ضد مسیح (Anti Christ) می جنگند و سرنوشت نهایی آدمی بر روی کرۀ زمین به این نبرد بستگی دارد.
کشیشان بینادگرا معتقدند این جنگ ، نبردی هسته ای است و در این نبرد همه اعراب و ایران با کمک روسیه (به طور کلی مسلمانان) به اسرائیل هجوم خواهند برد.سپس ضد مسیح وارد خاورمیانه می شود و تندیس خود را در معبد یهودی نصب می کند واز همه جهان می خواهد که آن را به جای خدا بپرستند.
در راستای این اعتقادات مکاتب جنبشها و فرقه هایی به وجود آمده است، اعضای این فرقه ها اعتقاد دارند که وظیفه مهم آنان فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت مسیح (ع) است. لذا برای نیل به این مقصود تضعیف نظامی اعراب (در اصل مسلمانان) و حمایت مالی، سیاسی و نظامی و تقویت فن آوری هسته ای اسرائیل را از جمله وظایف خود می دانند.
مکتب صهیونیسم مسیحی
اعتقاد به فراهم آوردن مقدمات ظهور حضرت مسیح (ع) از عوامل به وجود آمدن مکتب صهیونیسم مسیحی و مبلغان انجیل می باشد، اصول و مبانی جریان مبلغان انجیل در آمریکا و انگلیس حمایت همه جانبۀ عقیدتی و سیاسی از صهیونیسم می باشد و اعتقاد دارند که «دوباره تولد یافته می باشند» و فقط اینان اهل نجات خواهند بود و دیگران هلاک خواهند شد. از ویژگیهای ممتاز پیروان این مکتب اعتقاد راسخ و تعصب خاص به صهیونیسم می باشد و بنابه گفته برخی تعصب این مسیحیان به صهیونیسم بیش از صهیونیست های یهودی مقیم اسرائیل و آمریکا می باشد (که به ایشان نام صهیونیسم مسیحی اطلاق می شود).
به اعتقاد این مکتب پیروان کلیسای پروتستان برای ظهور دوباره مسیح باید چند خواستۀ مسیح را که در تفاسیر انجیل قرن بیستم به عنوان پیشگویی های انجیل بیان شده ، عملی نمایند. این جریان در پروتستانتیسم با عنوان «خواسته های مسیح» شهرت دارد.
عملی شدن این خواسته ها دارای هفت مرحله است که عبارتند از :
۱- مهاجرت یهودیان از سراسر جهان به سرزمین فلسطین(سرزمین موعود).
۲- تشکیل دولت یهودی اسرائیل در گستره ای از رودخانه نیل تا رودخانه فرات.
۳- موعظه شدن بنی اسرائیل توسط توسط کلیسا و انجیل برای روی آوردن به آئین مسیحیت.
۴- به بهشت رفتن تمام کسانی که به کلیسا ایمان آورده اند.
۵- سپری شدن دوران فلاکت و بدبختی مردم جهان به مدت هفت سال.
۶- تخریب مسجدالاقصی و قبه الصخره توسط یهودیان و ساختن معبد سلیمان به جای آنان و آغاز نبرد آرماگدون.
۷- شکست لشکریان ضدمسیح و استقرار پادشاهی مسیح در سرزمین مقدس.
نبرد آرماگدون و اسلام
از سوی دیگر در سالهای گذشته تبلیغات وسیعی در کشورهای اسلامی و مسلمانان صورت گرفته که پس از ظهور منجی مسلمانان درآخرالزمان ، سپاهیان اسلام در نبرد آرماگدون مقابل کفار و مشرکین و دشمنان اسلام خواهند جنگید. حتی برخی سعی دارند تا روایات و احادیث مختلف در خصوص آخرالزمان(مانند نبرد قرقیسیا) را به این نبرد نسبت دهند.
در این میان فرقه های انجیل گرا با استناد به این اصل که در نبرد آرماگدون سپاهیان مسیح در مقابل سپاهیان ضد مسیح می جنگند ، با فشار بر دولتهای غربی، مسلمانان و سپاهیان اسلام به عنوان سپاهیان ضد مسیح معرفی می نمایند که برای ظهور مجدد مسیح و استقرار حکومت جهانی مسیح باید کلیه مسلمانان و کشورهای اسلامی از بین بروند.
رهبران مذهبی فرقه های پروتستان در سراسر جهان علی الخصوص در آمریکا واروپا که به این مکتب نوظهور «خواسته های مسیح» اعتقاد دارند، در سالهای گذشته (پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران) اعتقادات یاد شده را به شدت در جامعه آمریکا و اروپا تبلیغ کرده و در آمریکا در این زمینه صدها کتاب منتشر شده و فیلم های گوناگونی به نمایش در آمده اند.
به عنوان نمونه یک کشیش آمریکایی به نام «هال لیندسی» که از افراد مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی ایران می باشد ،کتابی را تحت عنوان «در پیشگوییهای انجیل، جای آمریکا کجاست ؟» تألیف نموده که یکی از پر فروش ترین کتاب های سال ۲۰۰۱ در آمریکا به شمار آمده است. در این کتاب نقش دولت واشنگتن در جنگ آرماگدون بیان شده است. نویسنده در این کتاب اثبات نموده است که دولت آمریکا جنگ آرماگدون را رهبری خواهد کرد و مخالفان مسیح در سراسر جهان را که قبل از آغاز این جنگ باعث ایجاد رعب و وحشت در جهان شده اند، شکست خواهد داد. اعتقاد به جنگ آرماگدون یکی از عوامل و دلایل پشت پرده آمریکا در حمله به عراق و سعی در عاری ساختن منطقه ی خاورمیانه از سلاح های هسته ای و فراهم آوردن شرایط برای راه انداختن این جنگ می باشد. در این جنگ انگلیس همکار آمریکا خواهد بود. دولت آمریکا در اوج جنگ سرد، موشک های هسته ای قاره پیمای خود را «شمشیرهای جنگ مقدس» نامیده بود. پیروان این مکتب در سالهای گذشته تبلیغ کرده اندکه عملیات توفان صحرا علیه عراق در سال ۱۹۹۱، حمله آمریکا به افغانستان ، تجاوز اخیر به عراق و اشغال این کشور ، حمله اسرائیل به لبنان و... فراهم کردن مقدمه ای برای جنگ آرماگدون بوده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد